Review Australian Open 2017

Skvelý návrat medzi elitu po zranení predviedol Roger Federer na prvom grandslame tejto sezóny. Po famóznej jazde si na Australian Open došiel až pre titul. Akí hráči prekvapili a kto totálne prepadol?

Roger Federer, neskorší víťaz, nastupoval po dlhom zranení a bol nasadený až ako hráč číslo 17. To znamenalo, že na silné súpera mohol naraziť už veľmi skoro. A čiastočne sa to aj stalo. Na Tomáša Berdycha narazil už v treťom kole, čo bolo niečo, na čo ani jeden z týchto hráčov nebol zvyknutý. Totiž naraziť na seba v už tak ranej fáze turnaja. Federer ale dokázal Berdycha poraziť, treba podotknúť, že veľmi suverénne a postúpiť ďalej. Aj v ďalších kolách na neho čakali silní súperi, ale rozhodne nie tí najsilnejší.

Tí najsilnejší totiž vypadli až prekvapivo skoro. Andy Murray, spolufavoritov turnaja a momentálnej tenisová jednotka, vypadol už v osemfinále, keď nestačil na Melzera. Matador Melzer využil v tomto dueli toho, že usporiadatelia mierne upravili povrch pred začiatkom turnaja, ten bol rýchlejší ako v minulých rokoch a svedčil tak hráčom, ktorý preferujú útočný štýl hry. A práve taký Melzer predvádzal, jeho taktika servis-volej, v dnešnom tenise už málo vídaná, robila Murrayovi taký problém, že na ňu po celý zápas nedokázal nájsť recept a nakoniec prehral.

Fenomén posledných rokov a druhý najväčší favorit turnaja Novak Djokovič, sa senzačne porúčal ešte o dve kolá skôr ako Murray. Srb pre zmenu nedokázal nájsť recept na Istomin, ktorému podľahol v piatich setoch. A tak sa po tomto priebehu turnaja dostali do popredia hráči, ktorí v posledných rokoch príliš vidieť neboli. Teda aspoň nie tak, ako sa možno očakávalo. Kanadský servismanov Raonic sa dostal do štvrťfinále, kde nestačil na neskoršieho finalistu Nadal. Na rakete toho istého hráča skončil aj o kolo neskôr Dimitrov, na turnaji predvádzajúci skvelé výkony.

Federer si na ceste do finále musel zase poradiť s nebezpečným Nishikorim alebo svojím krajanom Wawrinkom, ktorý už dokázal Australian Open tiež vyhrať. Ako Nadal tak Federer si však so svojimi súpermi poradili a pripravili fanúšikom veľkolepé finále, ktoré ako by sa vrátilo v čase, keď títo dvaja proti sebe pravidelne hrávali finále veľkých turnajov. V päťsetovej a krásne bitke nakoniec zvíťazil Federer a ukázal, že rozhodne stále nepatrí do starého železa.

Rate the review